Nog maar 1 week!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Janneke Hoek - WaarBenJij.nu Nog maar 1 week!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Janneke Hoek - WaarBenJij.nu

Nog maar 1 week!!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

27 Maart 2016 | Nederland, Amsterdam

Lieve lezers,

Het is moeilijk voor te stellen, maar nog geen 3 maanden geleden zat ik te leren voor mijn laatste punten van mijn bachelor en was er nog niks duidelijk over mijn vertrek. Toen het duidelijk werd dat ik de vakken gehaald had en mijn scriptie goed had afgerond, kon de reis geboekt worden! Daarna begon het grote voorbereiden; een onderhuurder zoeken, verzekeringen, vaccinaties, plannen maken, inkopen doen en alvast een beetje Spaans leren. En dan is het opeens nog maar een week en kan ik zien wat voor weer het in Havana is als ik aankom! Een zonnetje en 32 graden staan mij te wachten, helemaal niet verkeerd :-)
Ja, ik begin dus in Havana (Cuba) bij een organisatie genaamd Jakera. Ik zal daar twee weken Spaanse les krijgen, maar ook de salsa gaan dansen en veel over het Cuba zelf leren. Daarna ga ik twee weken naar Punta Perdíz waar ik ga helpen om onder andere recreatiefaciliteiten, strand en riffen te renoveren voor de Cubaanse vakantiegangers en het milieu. Dat is op zich al heel bijzonder aangezien het voor hen altijd verboden was om met buitenlandse toeristen in contact te komen. Daarnaast is het natuurlijk geen straf om al snorkelend in de Caraïben het milieu te verbeteren. Daarna ben ik weer twee weken terug in Havana om mijn (tegen die tijd) uitstekende Spaans toe te passen bij kleine projecten voor kinderen. Deze projecten gaan van kleine spelletjes met hen doen, tot het helpen bouwen aan sportfaciliteiten. Daarna heb ik nog twee weken over om meer van Cuba te zien voordat ik naar Cartagena (Colombia) vlieg. Vanaf daar heb ik 11 weken om in Lima (Peru) aan te komen voor de vlucht terug naar huis. Bij elkaar heb ik dus vrij weinig gepland, wat het allemaal best spannend maakt. Maar voor iedereen die zich zorgen maakt, ik zal niet in mijn eentje de jungle in gaan, cocaine gaan snuiven, of met vreemde mannen meegaan. Jullie kennen me toch? Ik ga vooral heel erg genieten van alles wat ik tegenkom en ga beleven. Ik kan eigenlijk niet meer wachten!
Maar voordat ik echt weg ga, ga ik eerst mijn bachelordiploma ophalen en de laatste mensen gedag zeggen. Het volgende bericht zal dan als het goed is in Havana geschreven worden. Al moet ik daarvoor wel aan internet kunnen komen, wat nog wel een lastig dingetje schijnt te zijn. Maar voor jullie ga ik natuurlijk mijn best doen en zit ik waarschijnlijk straks samen met deze mensen te schrijven op een mooi pleintje, ergens in Havana: http://www.vice.com/nl/read/cuba-wifi-198

Adiós Amigos!

ps, alle goede raad en tips zijn uiteraard welkom!

  • 27 Maart 2016 - 21:23

    Erie En Jack:

    We willen je graag volgen!

  • 30 Maart 2016 - 20:42

    Buiske:

    Ik ga je volgen! :) XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 27 Maart 2016
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 1986

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 16 Augustus 2016

Van Oldtimers tot Alpaca's

Landen bezocht: